Cum a folosit un SaaS suedez Power BI Embedded pentru analiza de date în cadrul produsului lor matur

Cum am ajutat o platformă să revoluţioneze perspectivele de date pentru mărci şi francize pentru mai multe locaţii

Provocarea tehnică:

În cadrul acestei secţiuni, vă vom prezenta provocările tehnice cu care ne-am confruntat şi vă vom explica modul în care le-am soluţionat. Utilizatorii platformei au solicitat perspective uşor accesibile în ceea ce priveşte datele lor, prezentate într-un format vizual. Cu toate acestea, configurarea actuală a platformei cu API corespunzătoare nu a furnizat aspectele vizuale uşor de utilizat necesare.

Pentru a complica întreaga situaţie, cel mai mare client al lor avea nevoie de perspective asupra unor date din afara platformei.

Aşadar, am avut două provocări:

1. Transformarea elementelor vizuale corespunzătoare datelor uşor de utilizat în cadrul platformei.

2. Descoperirea unei soluţii pentru a arăta perspectivele dincolo de datele obişnuite ale platformei.

analiza datelor
Power BI

Obiective:

Pentru client:

  • Asigurarea securităţii datelor într-o platformă protejată.
  • Furnizarea accesului selectiv la date relevante în cazul fiecăruia dintre cei 100+ manageri de unitate.
  • Menţinerea familiarităţii şi uşurinţei în utilizare pentru o integrare uşoară.
  • Implementarea unei soluţii fără niciun efort de configurare.
  • Evitarea achiziţiilor suplimentare de software.

Pentru platformă:

  • Permiterea celui mai mare client să acceseze perspectivele fără părăsirea platformei.
  • Implementarea unei soluţii eficiente din perspectiva costurilor, fără o investiţie excesivă financiară sau de timp.
  • Dezvoltarea unei soluţii personalizate care integrează datele externe pentru client.
  • Menţinerea securităţii datelor clientului şi a platformei generale.

Analiză şi colaborare:
Parcurgerea complexităţilor tehnice

În adresarea acestei provocări, am examinat cu atenţie cerinţele, descoperind că implementareatehnică a soluţiei necesita două tehnologii principale:

  • Power BI ca BI Engine
  • O platformă low-code pentru a realiza legătura dintre platformă şi contextualizarea tabloului de bord

Pentru a furniza soluţia, am avut următoarele resurse:

  • un editor text WYSIWYG în interiorul platformei
  • datele clientului prin API care corespunde platformei
  • datele exterioare ale clientului ca şi CSV-uri
  • susţinerea din partea directorului executiv al platformei şi a unuia dintre ingineri

Această colaborare şi aceste discuţii deschise cu inginerii şi clienţii ne-au susţinut în a face cu brio faţă situaţiei.

Planificarea strategică şi soluţia propusă: Integrarea Power BI

După evaluarea tuturor detaliilor şi cerinţelor, am ajuns la soluţia optimă din acest caz.

„Am decis să creăm un tablou de bord încorporat, distribuit prin platformă către toţi utilizatorii clientului.”

Accesul la datele clientului a permis un proces ETL lin în vederea construirii tabloului de bord Power BI necesar. Nu a fost deosebit de complex; a trebuit doar să înţelegem API-ul şi structura de date, cu ajutorul a unuia dintre inginerii platformei.

Cea mai mare provocare a noastră: Conectarea Platformei şi BI Engine.

Cu editorul WYSIWYG, încorporarea unui iframe Power BI utilizând abordarea „publish to web” a fost incredibil de uşoară.

Cu toate acestea, au existat riscuri cu abordarea „publish to web".

Un iframe „publish to web” se poate copia şi partaja cu terţi răuvoitori, ameninţând securitatea platformei.

Aşadar, provocarea a rămas:

„Cum ne asigurăm că fiecare dintre cei 100+ utilizatori ai noştri vede aspectele necesare pe tabloul de bord, păstrându-l în acelaşi timp sigur faţă de terţii răuvoitori?”

În limbaj tehnic, provocarea noastră a fost „Cum putem conecta platforma şi BI Engine?”.

Având în vedere că nu am putut accesa codul platformei, metoda obişnuită de personalizare a tabloului de bord nu mai era viabilă. Această provocare complicată necesita o abordare creativă pentru conectarea lină a platformei şi a BI Engine.

Navigarea cadrului tehnic: Folosirea expertizei Power BI ca avantaj

Din fericire, am avut o experienţă anterioară cu Power BI Embedded, care ne-a dus în direcţia cea bună, evidenţiindu-ne paşii de urmat.

Soluţia constă în utilizarea unei platforme low-code drept punte de conectare a platformei la tabloul de comandă Power BI. 

Strategia noastră a implicat încorporarea iframe-ului Power BI în cadrul platformei low-code şi apoi încorporarea iframe-ului din platforma cu low-code în platforma principală.

Această abordare ne-a oferit, în cadrul platformei low-code, flexibilitatea de a modifica uşor comportamentul tabloului de bord, după caz.

Provocarea finală: Crearea punţii dintre utilizator şi date

Pe măsură ce am continuat cu strategia noastră de a conecta platforma şi tabloul de bord Power BI printr-o platformă cu low-code... a apărut o ultimă şi crucială provocare. :(

Cum trecem de utilizatorul logat în tabloul de bord ca şi filtru?

Fără acest aspect, puntea ar fi prezentat o întrerupere care ar fi menţinut platforma şi tabloul de bord separate, făcând întreaga soluţie inutilă.

Soluţia ultimă: Puterea secretă a iframes

După mai multe versiuni, am găsit o metodă crucială: extragerea informaţiilor utilizatorului logat din platformă şi transmiterea lor uşoară ca şi variabilă din cadrul iframe-ului cu low-code la iframe-ul Power BI.

În mod surprinzător, iframes pot face nişte chestii foarte faine!

Acest truc a făcut minuni. Cu numele utilizatorului, am putut filtra datele noastre în Power BI integrat şi arăta fiecărui utilizator exact aspectele de care avea nevoie.

Soluţia noastră a reuşit. Am ataşat un raport sigur şi inteligent în platformă, permiţând accesul facil a peste 100 utilizatori la datele externe atunci când este necesar

Regăsiţi diagrama arhitecturală aici.

Concluzie

La final, rezultatul utilizării soluţiei noastre de aproape doi ani le-a prins tare bine atât clientului cât şi platformei. Ne-am îndeplinit scopurile în mod eficient, cu suport minim (2-3 ore din partea unui inginer) şi costuri cu mult mai reduse faţă de platformele tradiţionale.

Care este aspectul şi mai îmbucurător? Soluţia noastră s-a dovedit mai puternică decât am crezut iniţial, făcând dovada aplicabilităţii sale într-un mediu live.

Prin dezvoltarea ei, am dovedit şi testat o soluţie care poate fi extinsă în cazul tuturor celor +100 clienţi ai lor, cu modificări marginale. Aceasta înseamnă că, în câteva săptămâni, platforma poate oferi o analiză modernă, rapidă şi sigură tuturor clienţilor săi, cu implicare minimă din partea echipelor lor de inginerie.

PROJECT
6
/
7

How a Swedish SaaS Leveraged Power BI Embedded for Data Analytics in Their Mature Product

How We Helped a Platform Revolutionize Data Insights for Multi-Location Brands and Franchises

Overview

Over the past two decades, our client, a Swedish tech company, has been helping multi-location brands and franchises with their digital SaaS tool. The company simplifies operations by effectively managing manuals, checklists, audits, and communication across all franchises for its clients. Recently, they faced a significant challenge that came out as a simple request by their users and was followed by a bigger challenge from their biggest client. This case study explores how Datanauts helped them address the issue and turned it into an opportunity for the platform’s success.

data analysis
Power BI

The Challenge:

The Users of the platform requested easily accessible insights into their data presented in a visual format. However, the platform's current setup with its API didn't provide the user-friendly visuals they needed.

Complicating matters, their biggest client required insights on data that sits outside the platform

So, we had two challenges:  

1. Making data visuals user-friendly within the platform 

2. Figuring out a solution to show insights beyond the platform's usual data.

Objectives:

For the client:

  • Ensure data security within a protected environment.
  • Provide each of their 100+ unit managers with selective access to relevant data.
  • Maintain familiarity and ease of use for seamless integration.
  • Implement a solution with no setup effort.
  • Avoid additional software purchases.

For the platform:

  • Enable the largest client to access insights without leaving the platform.
  • Implement a cost-effective solution without excessive time or financial investment.
  • Develop a customized solution integrating external data for the client.
  • Uphold the security of client data and the overall platform.

Assessment and Collaboration:

In addressing the challenge, we carefully examined the requirements, taking into account both the major client and the various needs of all platform users. Crucially, we didn't go at it alone. We collaborated with one of their engineers to make sure everything was in sync.

To execute the solution, we used these resources:

  • WYSIWYG Text Editor: A user-friendly in-platform text editing tool.
  • Client's Data via API: Drawing information directly from our clients.
  • External Data as CSVs: Incorporating additional details from spreadsheet-like files.
  • CEO and Engineer Support: Securing leadership backing for a smoother implementation.

This collaboration and open talks with both clients and engineers helped us navigate the challenge successfully.

Our Solution:

After understanding what both clients and the platform needed, we came up with what we believed to be the best solution for this particular case. 

“We decided to create an embedded dashboard distributed through the platform to all the users of the client.”

To make it happen, we used the Extract, Transform, Load (ETL) process with Power BI to create a customized dashboard. It was a simple process that involved understanding API endpoints and data structure.

This method ensured a solution that was easy to use and visually intuitive, meeting the goals of both clients and the platform.

Unforeseen Challenge:

So, those fancy dashboards we thought were a win? Turns out, ensuring the right data reaches the right people among their 100+ users was trickier than expected.

The real challenge? Ensuring each logged-in user sees precisely what they need on the dashboard. And, of course, keeping everything secure.

Final Solution:

After lots of digging and trying different things, we solved the problem with these two ways:

First, we used a low-code platform as the bridge connecting the platform to the Power BI dashboard. (A safer approach than using “publish to web” iframe.)

Second, with the help of iframes, we could filter our data in Power BI Embedded and show each user exactly what they needed.

This not only saved us but completed our solution. Now, with one secure and smartly set-up report, our platform lets over 100 users access external data effortlessly.

Wins for the Platform:

  • Retained the major client within the platform.
  • Implemented a cost-effective, customized solution.
  • Integrated external data securely.

Wins for the Client:

  • Gained insights in a secure environment.
  • Provided unit-specific data access for +100 managers.
  • Maintained familiarity, ease of use, and zero additional costs.

By developing this, we proved and tested a solution that could be expanded to all their +100 clients with marginal changes. This means that in a matter of weeks, the platform can offer modern, fast, and secure analytics to all its clients with minimal involvement from their engineering teams.