În cadrul acestei secţiuni, vă vom prezenta provocările tehnice cu care ne-am confruntat şi vă vom explica modul în care le-am soluţionat. Utilizatorii platformei au solicitat perspective uşor accesibile în ceea ce priveşte datele lor, prezentate într-un format vizual. Cu toate acestea, configurarea actuală a platformei cu API corespunzătoare nu a furnizat aspectele vizuale uşor de utilizat necesare.
Pentru a complica întreaga situaţie, cel mai mare client al lor avea nevoie de perspective asupra unor date din afara platformei.
Aşadar, am avut două provocări:
1. Transformarea elementelor vizuale corespunzătoare datelor uşor de utilizat în cadrul platformei.
2. Descoperirea unei soluţii pentru a arăta perspectivele dincolo de datele obişnuite ale platformei.
În adresarea acestei provocări, am examinat cu atenţie cerinţele, descoperind că implementareatehnică a soluţiei necesita două tehnologii principale:
Pentru a furniza soluţia, am avut următoarele resurse:
Această colaborare şi aceste discuţii deschise cu inginerii şi clienţii ne-au susţinut în a face cu brio faţă situaţiei.
După evaluarea tuturor detaliilor şi cerinţelor, am ajuns la soluţia optimă din acest caz.
„Am decis să creăm un tablou de bord încorporat, distribuit prin platformă către toţi utilizatorii clientului.”
Accesul la datele clientului a permis un proces ETL lin în vederea construirii tabloului de bord Power BI necesar. Nu a fost deosebit de complex; a trebuit doar să înţelegem API-ul şi structura de date, cu ajutorul a unuia dintre inginerii platformei.
Cu editorul WYSIWYG, încorporarea unui iframe Power BI utilizând abordarea „publish to web” a fost incredibil de uşoară.
Cu toate acestea, au existat riscuri cu abordarea „publish to web".
Un iframe „publish to web” se poate copia şi partaja cu terţi răuvoitori, ameninţând securitatea platformei.
Aşadar, provocarea a rămas:
„Cum ne asigurăm că fiecare dintre cei 100+ utilizatori ai noştri vede aspectele necesare pe tabloul de bord, păstrându-l în acelaşi timp sigur faţă de terţii răuvoitori?”
În limbaj tehnic, provocarea noastră a fost „Cum putem conecta platforma şi BI Engine?”.
Având în vedere că nu am putut accesa codul platformei, metoda obişnuită de personalizare a tabloului de bord nu mai era viabilă. Această provocare complicată necesita o abordare creativă pentru conectarea lină a platformei şi a BI Engine.
Din fericire, am avut o experienţă anterioară cu Power BI Embedded, care ne-a dus în direcţia cea bună, evidenţiindu-ne paşii de urmat.
Soluţia constă în utilizarea unei platforme low-code drept punte de conectare a platformei la tabloul de comandă Power BI.
Strategia noastră a implicat încorporarea iframe-ului Power BI în cadrul platformei low-code şi apoi încorporarea iframe-ului din platforma cu low-code în platforma principală.
Această abordare ne-a oferit, în cadrul platformei low-code, flexibilitatea de a modifica uşor comportamentul tabloului de bord, după caz.
Pe măsură ce am continuat cu strategia noastră de a conecta platforma şi tabloul de bord Power BI printr-o platformă cu low-code... a apărut o ultimă şi crucială provocare. :(
Cum trecem de utilizatorul logat în tabloul de bord ca şi filtru?
Fără acest aspect, puntea ar fi prezentat o întrerupere care ar fi menţinut platforma şi tabloul de bord separate, făcând întreaga soluţie inutilă.
După mai multe versiuni, am găsit o metodă crucială: extragerea informaţiilor utilizatorului logat din platformă şi transmiterea lor uşoară ca şi variabilă din cadrul iframe-ului cu low-code la iframe-ul Power BI.
În mod surprinzător, iframes pot face nişte chestii foarte faine!
Acest truc a făcut minuni. Cu numele utilizatorului, am putut filtra datele noastre în Power BI integrat şi arăta fiecărui utilizator exact aspectele de care avea nevoie.
Soluţia noastră a reuşit. Am ataşat un raport sigur şi inteligent în platformă, permiţând accesul facil a peste 100 utilizatori la datele externe atunci când este necesar
Regăsiţi diagrama arhitecturală aici.
La final, rezultatul utilizării soluţiei noastre de aproape doi ani le-a prins tare bine atât clientului cât şi platformei. Ne-am îndeplinit scopurile în mod eficient, cu suport minim (2-3 ore din partea unui inginer) şi costuri cu mult mai reduse faţă de platformele tradiţionale.
Care este aspectul şi mai îmbucurător? Soluţia noastră s-a dovedit mai puternică decât am crezut iniţial, făcând dovada aplicabilităţii sale într-un mediu live.
Prin dezvoltarea ei, am dovedit şi testat o soluţie care poate fi extinsă în cazul tuturor celor +100 clienţi ai lor, cu modificări marginale. Aceasta înseamnă că, în câteva săptămâni, platforma poate oferi o analiză modernă, rapidă şi sigură tuturor clienţilor săi, cu implicare minimă din partea echipelor lor de inginerie.
Over the past two decades, our client, a Swedish tech company, has been helping multi-location brands and franchises with their digital SaaS tool. The company simplifies operations by effectively managing manuals, checklists, audits, and communication across all franchises for its clients. Recently, they faced a significant challenge that came out as a simple request by their users and was followed by a bigger challenge from their biggest client. This case study explores how Datanauts helped them address the issue and turned it into an opportunity for the platform’s success.
The Users of the platform requested easily accessible insights into their data presented in a visual format. However, the platform's current setup with its API didn't provide the user-friendly visuals they needed.
Complicating matters, their biggest client required insights on data that sits outside the platform
So, we had two challenges:
1. Making data visuals user-friendly within the platform
2. Figuring out a solution to show insights beyond the platform's usual data.
For the client:
For the platform:
In addressing the challenge, we carefully examined the requirements, taking into account both the major client and the various needs of all platform users. Crucially, we didn't go at it alone. We collaborated with one of their engineers to make sure everything was in sync.
To execute the solution, we used these resources:
This collaboration and open talks with both clients and engineers helped us navigate the challenge successfully.
After understanding what both clients and the platform needed, we came up with what we believed to be the best solution for this particular case.
“We decided to create an embedded dashboard distributed through the platform to all the users of the client.”
To make it happen, we used the Extract, Transform, Load (ETL) process with Power BI to create a customized dashboard. It was a simple process that involved understanding API endpoints and data structure.
This method ensured a solution that was easy to use and visually intuitive, meeting the goals of both clients and the platform.
So, those fancy dashboards we thought were a win? Turns out, ensuring the right data reaches the right people among their 100+ users was trickier than expected.
The real challenge? Ensuring each logged-in user sees precisely what they need on the dashboard. And, of course, keeping everything secure.
After lots of digging and trying different things, we solved the problem with these two ways:
First, we used a low-code platform as the bridge connecting the platform to the Power BI dashboard. (A safer approach than using “publish to web” iframe.)
Second, with the help of iframes, we could filter our data in Power BI Embedded and show each user exactly what they needed.
This not only saved us but completed our solution. Now, with one secure and smartly set-up report, our platform lets over 100 users access external data effortlessly.
Wins for the Platform:
Wins for the Client:
By developing this, we proved and tested a solution that could be expanded to all their +100 clients with marginal changes. This means that in a matter of weeks, the platform can offer modern, fast, and secure analytics to all its clients with minimal involvement from their engineering teams.